Оne-to-one marketing, CRM, viral marketing. Ці поняття вже настільки поширені, що ледь не тривіальні.
Маркетологи заявляють про необхідність максимально детально вивчити свого споживача та комунікуювати з ним індивідуально. Персоніфікованим має бути канал, спосіб зв'язку зі споживачем, а головне - меседж. Розробляються все більш комплексні технології, котрі допомагають отримати максимум інформації про життя споживача та запропонувати йому унікальну, "особисту" пропозицію.
І от, сенсаційне твердження Еверта Гаммессона - всі зусилля спрямовані на хибний об'єкт. А на кого ж впливати, як не на споживача??? На його соціальні мережі! - тобто, на всі його зв'язки з навколишнім світом.
Сучасний споживач недовірливий та перенасичений. Він ігнорує маркетингові повідомлення;
а ті, що помічає ставить під сумнів. Зовсім інша справа повідомлення, отримане від доброго знайомого чи родича! Це - "надійний" в очах споживача канал, через який і варто діяти, стверджує Гаммессон.
Як освоїти канал? Тут широкий простір для творчості -1) можна використати готові
соціальні мережі (не обмежуй своє мислення лише інтернетом! сюди також потраплять клуби,
свої групи і т. д.) - стати спонсором/партнером/другом активно функціонуючої соціальної спільноти; 2) створити свою! - підійдуть щорічні бали, зустрічі топ-клієнтів, свої клуби (не формальні! має бути постійний та активний контакт між учасниками!) тощо; 3) допомогти у створенні нової спільноти і водночас стати її учасником, а отже, і ланкою впливу. Це і буде many-to-many marketing.
Наскільки оригінальний підхід пана Еверта? адже подібні підходи вже висловлювалися у рамках концепцій viral marketing зокрема та relationship marketing загалом. Так, глибокої оригінальності у самій пропозиції немає. Одначе, Гаммессон іде далі і пропонує перебудувати усю маркетингову науку у відповідності до даної концепції! Оце вже революція!
Вже довгий час триває обговорення необхідності глибшої теоретизації і генералізації маркетингових концепцій, переведення їх із категорії практичних зауважень до категорії дійсно ТЕОРІЙ. При цьому варто відзначити, що всі теорії має об'єднати певна загальна "велика" теорія, котра поєднає їх в єдиний логічно зв'язаний пучок. От Гаммессон і пропонує взяти за основу теорію відносин, мереж і взаємодій. Наша сітка щоденних контактів стає ракурсом розгляду маркетингу, а враження на ланках соціальних мереж (навіть повідомлення перетворюються для нас у певну емоцію) - об'єктом маркетингових зусиль.
Подаю статті і презентації Еверта Гаммессона. Читайте, аналізуйте і діліться своїми міркуваннями!
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий